کد مطلب:314033 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:189

نام کودک را عباس و کنیه اش را ابوالفضل می گذارد
جناب مستطاب آقای عبدالحسین جواهر كلام، از احفاد مرحوم آیةالله العظمی صاحب جواهر، طی مرقومه ای سه كرامت را نقل كرده اند كه می خوانید:

1. اعتقاد به مقام شامخ حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در میان آقایان عرب و سایرین، از امور ثابت و مسلم است، به حدی كه بعضیها حاضرند به هر كسی یا چیزی قسم دروغ یاد كنند، جز نام نامی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام. در منطقه ی كربلا و بلاد مجاور آن سرزمین پاك، آن حضرت به (ابورأس الحار) و صاحب كرامت مشهور است.

جد بزرگوار این جانب مرحوم مغفور عبدالحسین (1387 - 1313 ق) فرزند علامه ی گرانقدر میراحمد جواهری (1340 - 1270 ق) و نتیجه ی شیخ الطائفة الامامیة شیخ الفقهاء و المجتهدین شیخ محمدحسن نجفی (صاحب جواهر) قدس الله اسرارهم از جمله ی ارادتمندان و معتقدان به آن حضرت بود، كه والد معظم این جانب آقای عباس جواهری (ولادت 1362 ق) از ایشان چند كرامت را كه برای شخص ایشان اتفاق افتاده بود، نقل می كرد:



[ صفحه 425]



مرحوم مغفور جد امجدم، پس از ازدواج با علویه بی بی درخت سید هاشم وتوت (آل وطوط) با وجود دوا و درمان، مدتها دارای اولاد نمی شدند. پس از نومیدی از دكتر و دارو، روی اعتقاد راسخ خود، به كربلای معلی سفر كرده، از حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام درخواست فرزند می نماید. خداوند متعال به بركت آن حضرت پس از مدت كوتاهی به ایشان فرزند ذكوری عنایت می فرماید كه به همین جهت نام كودك را (عباس) و كنیه اش را (ابوالفضل) می گذارد. این كودك همین طور از كودكی تا سن پیری عشق و ارادت به قمر بنی هاشم علیه السلام را در دل خود تقویت می كند و هر گاه گرفتاری پیش می آید قمر بنی هاشم علیه السلام را به كمك می خواند.